Hidratarea pe timp de vara. Cata apa trebuie sa bei zilnic?

Apa, asemenea aerului, este o componenta vitala a organismului uman, indispensabila vietii pe pamant. Peste jumatate din greutatea corporala o constituie apa din organism, mai exact, aceasta reprezinta aproximativ 70%, in functie de varsta. Cu cat un organism este mai tanar, cu atat mai mare este procentul de apa din corp. O reducere cu doar 2% a aportului de apa provoaca dezechilibre in organism si determina aparitia deshidratarii. Cu toate ca importanta sa este aceeasi pe tot parcursul anului, in timpul verii necesita o atentie deosebita, deoarece acum factorii care conduc la pierderea apei din corp sunt completati de soare, bronz si transpiratie.

Cum ne mentinem tenul hidratat? Iata 4 pasi esentiali!

Apa ne mentine sanatosi

Daca am fi tentati sa credem ca apa este buna doar pentru a ne satura setea sau pentru a efectua igiena zilnica, ei bine, iata ca intrebuintarile sale depasesc aceste granite. Apa este lubrifiant in procesul de digestie, protejeaza tesuturile, articulatiile si cartilagiile si are rol esential in mentinerea functiei vizuale la calitate inalta. Totodata, apa are rolul de a regla si de a mentine constanta temperatura corpului, de a favoriza eliminarea toxinelor din organism, prin urina si transpiratie, dar si de a transporta in conditii optime nutrientii si oxigenul la nivel celular. Trebuie sa constientizam ca o cantitate suficienta de apa in corp sustine buna functionare a intregului organism si previne boli grave, in special cancerul de colon si cancerul de vezica.

Cum evitam deshidratarea?

Bei suficienta apa?

Sloganul care ne recomanda consumul a minim doi litri de apa pe zi este partial adevarat. In realitate, corpul uman, in functie de greutatea sa, necesita un aport diferit de lichid, aproximativ 35 ml/kg. Astfel, la o greutate de 50 kg, sunt necesare aproximativ 5 pahare mari cu apa, iar la o greutate de 80 de kg sunt necesare 8 pahare mari cu apa, ceea ce se traduce printr-un aport de 2,5 litri de lichid pe zi. Pe de alta parte, Consiliul National de Cercetare din SUA admite ca necesarul de apa al barbatilor este mai mare decat al femeilor, acestia trebuind sa consume cu aproximativ 1 litru mai mult decat o femeie. Acest necesar, insa, trebuie suplimentat in caz de febra, diaree, varsaturi, transpiratie abundenta sau in cazul in care practicati sport, cu cel putin 2 pahare pe zi. De asemenea, pe timpul verii, din cauza temperaturilor ridicate si expunerii la soare, aportul de lichide trebuie crescut considerabil.

Secrete de beauty: apa termala si apa micelara

Fructe si legume care hidrateaza

Hidratarea nu inseamna doar consum de apa, ci si de ceaiuri, fresh-uri naturale, lapte, supe sau fructe si legume. Luati in calcul ca ceaiul verde, ceaiul negru si cafeaua deshidrateaza organismul si trebuie consumate intotdeauna alaturi de un pahar cu apa. Exista o plaja larga de fructe si legume care contin peste 90% apa si care hidrateaza in mod natural si, in plus, se gasesc din plin in anotimpul calduros. Din aceasta categorie face parte pepenele, atat cel rosu cat si cel galben, ambele soiuri avand peste 92% apa in compozitie, dar si o cantitate considerabila de vitamine. Capsunele, 91% apa, bogate in antioxidanti, pot completa de minune meniul unei zile calduroase. Dintre legumele cu rol hidratant amintim rosiile si ridichiile, cu o concentratie de 95% apa, castravetele, 97 % apa, dar si salata verde si spanacul, avand 92% apa in compozitie.

Top fructe si legume care hidrateaza organismul

Semne care indica deshidratarea organismului

Simptomele deshidratarii includ oboseala, durere de cap, sete extrema, confuzie, senzatie de ameteala si lesin, uscaciunea gurii si a gatului, aciditate crescuta relationata cu tulburari gastrice, constipatie sau fluctuatii ale tensiunii arteriale. De asemenea, aparitia pe ten a cosurilor si punctelor negre poate semnala lipsa apei din organism, in timp ce deshidratarea poate fi definita si de cantitatile mici de urina sau de culoarea inchisa a acesteia.

Pont: Pentru a consuma mai usor apa, asigurati-va ca aveti mereu la indemana o sticla plina si adaugati bucati de fructe, frunze de menta si cuburi de gheata in pahar.

Beauty adviserii Catena recomanda apa termala Avene. Aceasta este bacteorologic pura, are un pH neutru si este bogata in siliciu, respectand echilibrul natural si sensibilitatea pielii fara a cauza iritatii. Mai multe detalii aici!

Text: Madalina Manole

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *