Prevenirea stresului generat de un climat nesigur

 Prevenirea stresului generat de un climat nesigurCateodata, problemele la locul de munca pot fi simtite ca un montagne russe. Concedierile si reducerile bugetare au devenit un subiect zilnic la locul de munca. Atunci cand criza economica este in plina dezvoltare, este important sa inveti modalitati noi si totodata bune, pentru a face fata presiunii si stresului zilnic.

Exista tot felul de modalitati prin care poti gestiona stresul la locul de munca, iar asta nu inseamna ca trebuie sa faci schimbari uriase in viata. Trebuie sa constientizezi faptul ca exista o singura persoana care merita tot efortul, iar acea persoana esti TU.

Semnele si simptomele cauzate de stresul excesiv la locul de munca:
•    Senzatie de anxietate, iritabilitate, depresie;
•    Apatie, pierderea  interesului la locul de munca;
•    Probleme cu somnul;
•    Oboseala.

Atunci cand stresul are un impact negativ asupra sanatatii tale, este timpul sa iei anumite masuri de precautie. Cu cat faci fata stresului mai bine, cu atat devii mai rezistenta si mai puternica. Elimina stresul din viata ta si vei vedea cu lucrurile incep sa mearga in directia cea buna.

Fa miscare!
Exercitiile fizice te fac sa transpiri, fiind o modalitate extrem de eficienta de eliminare a stresului. Pentru detensionare maxima, fa exercitii fizice cel putin 30 de minute zilnic. Un corp sanatos, spre deosebire de cel sleit de puteri, va putea trece mai usor peste anumite boli. Efortul fizic te va face sa elimini stresul acumulat in timpul zilei si sa mentii o atitudine sanatoasa.

Alege alimente care iti mentin energia
Valorile mici ale glicemiei te pot nelinisti, in timp ce valorile mari pot duce la letargie. Prin consumul de mese mici, dar frecvente pe tot parcursul zilei, iti ajuti corpul sa-si recapete energia de care are nevoie. Pentru a beneficia de un maximum de energie este indicat sa consumam zilnic anumite alimente care accelereaza metabolismul si vitaminizeaza organismul. Cerealele integrale si fasolea furnizeaza cantitati considerabile de vitamina B1, iar legumele proaspete, verzi, contin intregul complex de vitamine B, magneziu si fier.

Dormi mai mult!
Pe masura ce viata devine din ce in ce mai agitata, multi oameni dorm din ce in ce mai putin. Acest lucru are consecinte serioase asupra creierului si asupra capacitatilor de invatare. Lipsa somnului afecteaza abilitatile cognitive: atentia, memoria si timpul de reactie fata de stimuli.
De asemenea, persoanele care dorm insuficient ar putea intampina dificultati in luarea deciziilor, deoarece le este mai dificil sa evalueze situatia si sa aleaga comportamentul adecvat.

Creeaza-ti un program echilibrat!
Fa-ti o lista cu responsabilitatile si sarcinile de zi cu zi… Incearca sa gasesti un echilibru intre job, viata de familie si activitatile sociale. Cum iti petreci timpul? Cat lucrezi in fiecare zi? Cate dintre activitatile pe care le-ai notat pe lista scurta se regasesc in raspunsurile la aceste intrebari? Daca programul tau include activitati care nu sunt pe lista de “placeri”, e un semn ca trebuie sa le elimini – pe cat posibil, bineinteles – din viata ta. Daca vrei sa lucrezi in continuare si sa dai si randament, atunci ar fi cazul sa te opresti pret de cateva minute, sa inchizi ochii, sa inspiri si sa expiri adanc si sa astepti pana te calmezi pentru a continua.

Respectand aceste sfaturi, vei invata cum sa iti reincarci organismul rapid cu energie si cum sa iti salvezi putinul timp pretios pe care il mai ai, depunand minimul de efort. Succes in eliminarea stresului!

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *