Sfaturi ca să fii mai eficientă când muncești de acasă

Pentru că „vremurile disperate cer măsuri disperate”, iar teama de coronavirus a schimbat viața a milioane de oameni, trebuie să ne adaptăm vrând-nevrând, la noua viață pe care am primit-o. Faptul că ne-am autoizolat la domiciliu nu ne scutește de muncă. Așadar, trebuie să ne adaptăm la modul “telemuncă”.

Munca remote a devenit un trend, dar pentru ca să reușești să lucrezi cât mai eficient de acasă, iată câteva sfaturi care te pot ajuta să te obișnuiești cu asta:



Fii fresh dis-de-dimineață

Dacă în mod normal dimineața nu ai timp nici să-ți bei cafeaua înainte să pleci la job, acum însă o poți bea liniștită. Ai putea asculta muzică, să faci un duș revigorant, să iei micul dejun admirând vecinii, cerul sau chiar copacii înfloriți, să te uiți la TV. Însă nu uita, întâi de toate să te schimbi din pijamale, pentru că altfel e posibil să lenevești mai mult decât să lucrezi.

Ai putea, în perioada de izolare, să îți creezi un calendar de outfit-uri pentru fiecare zi din săptămână. Dacă până acum mergeai la job îmbrăcată office, acum poți aborda ce outfit îți dorești. Dă frâu liber imaginației și ieși din zona ta de confort!

Pregătește-ți spațiul de lucru

Dacă locul „normal” de muncă nu era unul primitor, iar atmosfera era una plictisitoare și monotonă, primul pas este să faci o schimbare în mediul de lucru pentru a nu te duce cu gândul că lucrezi din obligație. Este important ca în timpul în care lucrezi să te concentrezi numai pe ce ai de făcut, dar ca munca remote să fie cât mai eficientă, trebuie să ai un spațiu bine pregătit și doar al tău.

Alege biroul din casă, iar dacă nu ai unul, sigur vei fi inventive și vei găsi tu ceva de încropit. Pregătește-ți spațiul ca el să fie cât mai pe placul tău, colorat, cozy, prietenos, în așa fel încât să nu te plictisești rapid de el. De asemenea, dacă până acum nu aveai voie să asculți muzică la birou, ei bine, aici ești propria ta șefă, așa că poți pune muzică de fundal, ca să te relaxeze în timp ce lucrezi.

Stabilește-ți programul și task-urile

Dacă lucrezi de acasă este posibil să nu dai la fel de mult randament ca atunci când ai fi la locul de muncă, tocmai de aceea trebuie să îți stabilești un program de lucru pe care să îl respecți cu strictețe. Organizează-ți un program în care să ai trecute pauzele mici, dar dese, cam o dată la două ore (se spune că sunt mult mai eficiente decât o singură pauză și lungă). Fii atentă, totuși, nu amâna și nu lungi task-urile, mai bine zis, nu te „culca pe o ureche”, pentru că nu vei avea rezultate optime.

Stabilește ce faci în pauze

Dacă până acum aveai dreptul doar la o singură pauză, de 30-60 de minute, la prânz, acum ai posibilitatea să faci mai multe pauze cam de 15 minute, la oră jumătate, două ore.  Organismul are nevoie de activitate care să îl implice și fizic, nu doar psihic. Astfel, poți face mișcare în timpul pauzelor, să mănânci, să ieși pe balcon să iei o gură de aer, să suni pe cineva apropiat, să te uiți câteva minute la un episod din serialul preferat sau chiar să faci treburi casnice.

Cu toate astea, nu uita, dacă îți propui să începi programul de lucru în intervalul 11:00-19:00, ar fi de preferat să îl și respecți, ținând cont și de faptul că nu ai avea timp să te plictisești datorită pauzelor dese și scurte care te înviorează.

Menține legătura cu colegii de muncă

Cu toții sunteți „în aceeași oală”, iar fiecare aveți programul vostru diferit de a munci remote. Cel mai important este că trebuie să mențineți continuu legătura între voi pentru ca rezultatele de pe urma task-urilor să fie satisfăcătoare. Găsește-ți motivația și plăcerea de a „aduce” și puțin din atmosfera uzuală de la serviciu, la tine acasă, mai exact echipa ta. Rezolvați împreună, online, problemele care apar, și nu-i ignora doar pentru că nu ești în contact direct cu ei.

La sfârșitul zilei, după terminarea programului stabilit, eliberează-te de toate angajamentele și revino la rutina ta.

Text: Bettina Cristea

Photo: Freepik