Surse de energie in sezonul rece: alimente-combustibil pentru o sanatate de fier

In sezonul rece, corpul nostru experimenteaza schimbari de metabolism si de niveluri energetice. Studiile indica faptul ca aproximativ 9 din 10 persoane sufera de scaderea nivelului de energie in timpul lunilor de iarna. Iata care sunt motivele acestor schimbari si ce surse de energie avem la indemana.

Atunci cand nervul optic percepe lumina solara, corpul secreta serotonina, un neurotransmitator al starii de buna-dispozitie. In absenta luminii solare, creste productia de melatonina in corp, un hormon care scade temperatura corpului si creste somnolenta, ceea ce inseamna ca ne-a scazut energia. Iata cum poti sa fii tonica si iarna, in ciuda vremii.

Alimente „combustibil”

Iarna, corpul este nevoit sa se incalzeasca pentru a supravietui. Caldura rezulta din alimentele digerate, de aceea este necesar sa consumam alimente bogate in calorii care sa genereze energie.

Grasimile sanatoase adaugate in dieta de iarna, cum sunt pestele, nucile, untul de arahide, maslinele, avocado si tofu, care ajuta la absorbtia vitaminelor A, E, K si D. De asemenea, semintele de dovleac combinate cu migdale si alune sunt o buna sursa de proteine, grasimi sanatoase, fibre, mangan, magneziu si zinc.

Alimente care ne feresc de raceala si gripa

Cerealele sunt bogate in aminoacizi si o sursa vegetala completa de proteine, bogata in lizina, metionina si cisteina, dar si in magneziu si mangan, care asigura o energie de lunga durata. Inclusiv quinoa este o cereala fara gluten care contine mai multa proteina decat oricare alte cereale.

Fructele de goji imbunatatesc capacitatea organismului de a raspunde la stres, dar si starea de spirit si memoria, cresc fluxul sangvin si oxigenarea celulelor.

Legumele verzi, avocado, fasole, broccoli, spanac, hummus, care sunt pline de fibre, acid folic, potasiu, fier si vitaminele A, B2 si C reprezinta o alta sursa foarte buna de energie.

Hrana trebuie astfel aleasa incat sa ne imbunatateasca si starea de spirit, afectata de lipsa luminii solare, care provoaca uneori asa-zisa depresie de iarna. In acest caz, consumul de alimente bogate in carbohidrati, in special carbohidratii complecsi (paine integrala, paste fainoase, orez brun, leguminoase, ovaz si mei) ne ajuta sa ne simtim mai bine din punct de vedere psihic.

Cum ne conservam energia

Pentru a-ti conserva puterile, evita sa te imbolnavesti, pentru ca raceala si gripa sunt mari consumatoare de energie, alaturi de orice alta problema de sanatate care solicita organismul. Contaminarea cu virusuri poate fi evitata cu ajutorul unei bune igiene si prin imbunatatirea sistemului imunitar (mucoasa nazala hidratata, odihna corespunzatoare, consumul de vitamina C si de suplimente) cat si cu ajutorul exercitiilor fizice.

Dormi cel putin opt ore pe noapte pentru a ajuta corpul sa se regenereze. Foarte eficienta este si terapia cu lumina, realizata prin intermediul unei lampi care genereaza o lumina apropiata de lumina zilei (intre 2.500 – 10.000 lucsi) si expunerea timp de 15 minute pana la doua ore pe zi la lumina produsa de aceasta.

In cele din urma, suplimentarea dietei cu vitamine si minerale ne pot ajuta sa compensam deficitul de energie din timpul iernii, insa de fiecare data este necesar sa cerem sfatul unui medic.

Stiai ca?

Poate ca nu te-ai gandit la asta, dar bauturile si mancarurile fierbinti cresc senzatia de cald din organism. Dincolo de faptul ca sunt preparate calde, acestea ajuta la crearea unei atmosfere primitoare in intreaga casa.

Supele de pui, tocanitele, fripturile, legumele rosii, condimentele picante, prajiturile de casa, painea coapta in casa sunt alimentele potrivite cand afara este frig.

Farmacistii Catena recomanda Naturalis Vitamina C Plus Zinc efervescent, care ajuta la mentinerea functionarii corespunzatoare a sistemului nervos si imunitar. Produsul contribuie la reducerea oboselii si a extenuarii, ajuta la mentinerea starii psihice si susține productia de colagen, sustinand functionarea corespunzatoare a ligamentelor, vaselor de sange, sistemului osos si a pielii. Mai multe detalii despre produs gasiti AICI!

Text: Arabela Boboc

 

ianuarie 31st, 2018 by tonica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *