Iulia Dima: „Creatiile mele sunt ca filele unei carti: fiecare are o identitate proprie, iar impreuna spun o poveste”

fashion-week bucuresti2011Designerul de moda cu care vom sta de vorba astazi si-a descoperit pasiunea pentru moda inca din copilarie, iubeste ceea ce creeaza, pune „foarte mare pasiune in fiecare produs creat” si „creeaza pentru femeile care iubesc viata si se bucura de ea in fiecare zi,  care isi doresc sa se faca remarcate prin stilul vestimentar, pastrandu-se intr-o zona discreta si eleganta”. Stam de vorba cu Iulia Dima, care ne-a surprins placut si de aceasta data cu completarea portofoliului de creatii prin lansarea colectiei sale de toamna/iarna 2013-2014, “Russian Fairytale”.

Despre noua sa colectie, materiale, forme si tesaturi, dar si despre planurile de viitor, aflati chiar de la sursa.

 

Buna, Iulia, voi incepe acest interviu intrebandu-te cand ai descoperit pasiunea pentru moda, vocatia de designer si cand ai realizat primele creatii?

Mi-am descoperit pasiunea pentru moda inca din copilarie, in joaca. Ce fetita nu croieste haine pentru papusile sale?!  Apoi, in adolescenta, tare ma mandream cu o garderoba creatie proprie, cu produse unicat, pe masura mea, care nu se regaseau nici pe departe pe piata romaneasca a anilor ’90. Revistele de moda, la care aveam cu greu acces in perioada aceea, mi-au fost primii profesori.  Sustinuta de cei apropiati si animata de acea pasiune mistuitoare care nu-ti da pace, care nu te plictiseste sau oboseste vreodata, am absolvit masterul Universitatii de Arta Bucuresti. Atat in timpul facultatii, cat si dupa, am participat la evenimente de arta, performing, culturale si fotografice, interne si internationale – in cadrul institutiilor de studiu, dar si pe plan personal – acumuland experienta si facand pasi valorosi spre cunoastere si autoperfectionare.

 

 

Care este cea mai mare satisfactie din cariera de designer?

Satisfactia apare atunci cand se materializeaza un gand, o stare, cand reusesc sa transpun in realitate tumultul meu zilnic, gandurile legate de noi tipare, armonii de culori si combinatii de tesaturi. Si de fiecare data cand vad creatiile mele pe strada, la evenimente sau la televizor, imi tresare inima. Pentru ca pun foarte mare pasiune in fiecare produs creat.

 

 

Campaign Iulia DimaDe curand, ai lansat colectia “Russian Fairytale” pentru sezonul toamna-iarna 2013/2014. Cum a primit publicul aceasta noua colectie?

Colectia “Russian Fairytale” are o incarcatura emotionala bogata, este plina de expresivitate. De aceea a generat reactii pozitive.

 

Care a fost sursa de inspiratie a colectiei toamna-iarna 2013/2014?

Sursa de inspiratie a colectiei toamna-iarna 2013/2014 a fost fascinanta atmosfera a Rusiei.

 

Spune-ne mai multe despre colectia “Russian Fairytale”. De ce ai ales ca aceasta colectie sa exprime opulenta si glam-ul specifice caselor nobiliare rusesti?

Mi-am dorit o colectie de poveste, expresiva, contemporana, o colectie “vie”. “Russian Fairytale” are drept  laitmotiv  papusa creata special in incercarea de a reda frumusetea printeselor Rusiei si a sustine conceptul, ca intr-o compozitie decorativa. Mi-am imaginat iernile de poveste ale copilariei, cu puritatea albului zapezii si, simultan, atmosfera din casele rusesti, in care printesele vesele alearga in voie.

 

 

Care sunt materialele si culorile-vedeta in aceasta colectie?

Cromatica se incadreaza intr-o paleta rece, specifica anotimpului. Tesaturile colectiei sunt alese cu maxim interes si atentie pentru sustinerea conceptului, toate provenind din Italia sau Franta. Ele confera clientelor o aparitie unica si, totodata, atentia si admiratia dorita.  Dantela alba, cu aspect catifelat, asemeni unui fulg de nea, aminteste de strazile inzapezite ale Sankt Petersburgului iar cea albastru-ultramarin – de vesmintele si decorurile rusesti. Matasea sau blana, luxoase, se potriveasc ca o manusa colectiei “Russian Fairytale”. Franjurile confera o vibratie pozitiva conceptului. Paietele cu dublu efect, negru si verde smarald, duc cu gandul la bijuteriile printeselor regasite in imprimeurile stilizate. Recunosc, sunt indragostita de imprimeurile-papusa pe care le-am realizat!

 

 

bdyiulia 023bUltima ta colectie pret-a-porter, “Dolce Italia”, lansata in vara 2013, este inspirata din povestea uneia dintre cele mai feminine si sofisticate perioade ale istoriei modei, anii ‘50. De ce ai ales ca Sophia Loren sa-ti fie muza in aceasta colectie si nu alt icon al acelui timp?

De ce Italia? Pentru ca sunt fascinata de atmosfera Italiei, istoria si cultura acestei tari. Si pentru ca IUBESC inghetata italiana!  Iar culorile colectiei o demonstreaza.  In plus, fascinanta Sophia Loren a dat un contrast cromatic si un reper forte colectiei, a fost personajul principal al filmului “Dolce Italia”. 

 

 

Care sunt caracteristicile creatiilor tale, ce ilustreaza ele?

Iulia Dima creeaza pentru femeile care iubesc viata si se bucura de ea in fiecare zi, care isi doresc sa se faca remarcate prin stilul vestimentar, pastrandu-se intr-o zona discreta si eleganta. Creatiile mele sunt ca filele unei carti: fiecare are o identitate proprie, iar impreuna spun o poveste.

 

Stiu ca ai propriul tau business. De ce ai optat pentru independenta si nu pentru dezvoltarea ta in cadrul unuia deja existent?

Intotdeauna mi-a placut sa fac ceea ce decid si sa imi asum asta. Iar colectiile mele imi doresc sa fie 100% creatia mea.

Insa am trecut si prin alte etape ale dezvoltarii mele profesionale, pentru care sunt recunoscatoare. Am fost angajata la doua companii de renume international, unde am facut primii pasi dupa terminarea studiilor si am castigat experienta.

 

 

Dat fiind ca creatiile tale sunt dedicate exclusiv sexului frumos, ai o imagine iconica a femeii pentru care creezi?

Nu plec neaparat de la cliseicul fashion icon si nici nu imi doresc sa ajung acolo. Femeile care poarta Iulia Dima traiesc cu pofta, iubesc frumosul, sunt gratioase si moderne, sunt preocupate de imaginea lor, insa nu sunt niste “fashion victims”.

 

 Campaign Iulia Dima1

In fiecare anotimp, exista cateva piese vestimentare care nu trebuie sa lipseasca din garderoba femeii care doreste sa capteze atentia celor din jur. In ce le recomanzi cititoarelor noastre sa investeasca in acest sezon?

In primul rand, sa investeasca in produse care le aduc bucurie, care le pun in valoare calitatile si le ascund micile imperfectiuni. Le recomand clientelor mele sa poarte haine adecvate situatiilor si evenimentelor la care participa si sa se pastreze, pe cat posibil, intr-o zona sigura.

Iarna acesta se poarta, in continuare, vestimentatia cu volum, perfecta pentru mai multe tipuri de silueta: trench-uri si cape din diferite tesaturi si texturi, fuste supradimensionate asociate cu bluze cambrate sau pantaloni pana cu bluze largi. Cat despre accesorii, caciulile de blana sau fularele chic sunt indispensabile pentru sezonul rece.

 

 

De unde pot fi achizitionate creatiile semnate Iulia Dima?

Creatiile semnate Iulia Dima pot fi achizitionate din:

BUCURESTI: Galeria Designerilor Romani – Cocor Store

CONSTANTA: Magazinul New Elle

BRASOV: Magazinul Dia Vynne

Online: www.idelier.com si www.zega.ro

Comenzi :www.iuliadima.com

 

 

Ce ne pregateste designerul Iulia Dima in viitorul apropiat?

Momentan, lucrez la colectia-capsula pentru sarbatori si, in paralel, la colectia primavara-vara 2014/2015, in care doresc sa introduc cateva elemente-surpriza. Sunt nerabdatoare!

 

{besps}/2013/Noiembrie/slide|width=450|height=675{/besps}

 

Text: Andreea Popescu