Educatie timpurie, educatie pozitiva

In perioada 7-9 noiembrie, educatori si invatatori au participat la cea de-a 5-a editie a Conferintei de educatie timpurie, organizat de Fundatia Acorns, si conceput in jurul temei ”Educatie pozitiva: mediu fericit, resurse infinite”. Evenimentul, care a avut Catena printre sponsori principali si revista Tonica printre partenerii media,  a adus la Bucuresti 5 specialisti internationali in educatie timpurie.



Evaluare prin observare

Helen O’Donoghue, specialist in modele educationale internationale le-a explicat celor 140 de participanti cum influenteaza mediul de la gradinita sau scoala dezvoltarea copiilor si cum pot construi unui mediu educational eficient pentru sustinerea nevoilor actuale de invatare ale copiilor. Alicia Blanco-Bayo, consultant educational si cercetator in Marea Britanie, a propus o noua abordare a evaluarii in sala de clasa, evaluarea prin observare care presupune observarea structurata a activitatii copiilor  si le permite educatorilor sa obtina informatii autentice despre modul de invatare si relationare al fiecarui copil, fara a-i lasa acestuia din urma sentimentul unei judecati.

Elementul “wow”

Anita Curtis, membra a miscarii educationale Spread The Happiness, a vorbit despre rolul unui element care starneste fascinatia in procesul de invatare si i-a indrumat pe participanti  sa includa in sala de clasa elemente neobisnuite, care stimuleaza interesul pentru explorare si gandirea critica. Iar Helen Battelley, pornind de la rezultatele unor studii internationale, a explicat importanta activitatii fizice in primii ani de viata, pentru dezvoltarea abilitatilor fizice, cognitive, emotionale si sociale si a prezentat un set de activitati care sa incurajeze miscarea, experientele senzoriale si interactiunea sociala, trei componente vitale ale educatiei moderne.

Impactul starii de spirit a educatorului

Mark Carter, si el parte a miscarii britanice Spread The Happiness, a vorbit despre impactul starii de spirit a adultului in procesul de invatare si a impartasit cadrelor didactice prezente la conferinta câteva modalitati prin care acestia se pot elibera de stresul cotidian, care ar putea afecta negativ predarea.

Valentina Secara, initiatoarea Conferintei de educatie timpurie a incheiat evenimentul din acest an cu un rezumat al principiilor educatiei pozitive si a propus 5 schimbari cu impact major in eficientizarea procesului de invatare pe care educatorii le pot aplica cu grupele lor de copii.