Esti gravida? Afla ce nu ai voie sa mananci

Alimentatia corecta este esentiala atat pentru sanatatea mamei  cat si a fatului, pe termen scurt, dar si pe termen lung. O dieta defectuoasa in sarcina poate crea probleme de sanatate copilului.

Ela Craciun detaliaza acest subiect in prima sa carte, “9 luni fara griji”, apeland la medici nutritionisti pentru a afla informatiile corecte.

Nici prea mult, nici prea putin

Conform celor incluse in volum, in timpul sarcinii pot aparea probleme daca mama e obeza sau supraponderala, ori cand exista carente de vitamine si de minerale. Daca mama are o alimentatie hipercalorica si castiga foarte multe kilograme intr-un timp foarte scurt, se pare ca exista o puternica corelatie intre aceste lucruri si predispozitia fatului pentru sindrom metabolic pentru obezitate.

Daca mamele s-au hranit foarte putin in timpul sarcinii, fatul a interpretat acest lucru ca pe o lectie si s-a programat fenotipic ca un strangator. Adica, sa depuna calorii, sa aiba un strat de grasime mai mare, sa faca fata vitregiilor vietii. El intelege ca afara e greu si trebuie sa se adapteze, sa faca tot ce poate ca sa reziste foametei. Asa interpreteaza bebelusul o penurie alimentara in timpul sarcinii, scrie Ela Craciun in cartea sa, afand aceste informatii de la Ruxandra Plesea, medic specialist in diabet, nutritie si boli metabolice.

Vitamine cu portia

In functie de ceea ce recomanda medicul nostru, sunt cateva alimente care trebuie evitate sau chiar excluse in timpul sarcinii. Alcoolul si tigarile sunt total interzise, iar cafeaua trebuie limitata.

“Nu bem alcool si nici nu fumam.

Mai mult de trei portii de cafea pe zi pot avea efect negativ.

Cat mai putin zahar si cat mai putine alimente cu adaos de zahar,

Daca avem carenta de vitamine, minerase si antioxidanti din alimente sanatoase, capatam o rezistenta scazuta la stresul oxidativ

Daca avem carente de fier, anemie din cauza ca mama mananca foarte putin ori putina carne, atunci bebelusul se poate confrunta cu tulburari de atentie si de memorie, care nu se mai corecteaza.

Daca mama nu mananca salate sau alte surse de folati, cum ar fi naut, linte, ficat, apare deficitul de folati care se coreleaza cu defectele de tub neural si nu numai.

Dieta si placenta

Dieta influenteaza calitatea placentei, pentru ca, daca ai o placenta buna, normal ca sarcina este dusa la bun sfarsit cu succes. Dar daca ea nu este hranita corespunzator si nu are acest aport de vitamine, de minerale, lucrurile merg prost in sarcina”, adauga Ela Craciun in cartea sa, “9 luni fara griji”.

Exista si alimente nocive, care primesc multa atentie din partea specialistilor si despre care se fac multe studii. Aceste alimente deterioreaza sanatatea fatulu.

“Ne referim aici la alimentele cu aditivi chimici, coloranti, cu substante chimice nenaturale. Exista studii care atesta ca si consumul de sucuri in exces in timpul sarcinii este foarte daunator si pentru mama, si pentru fat. Nu se consuma alimente nepasteurizate, adica lactate si sucuri. Nu se consuma carne cruda sau prost gatita, si nici oua crude. Nu se consuma conserve tinute in conditii insalubre, nu se face exces de peste gras oceanic pentru ca poate sa vina cu un exces de metale grele, si atunci creste riscul de toxicitate. In timpul sarcinii nu se tin diete drastice si nu este momentul sa treci de la o dieta normala, la una vegetariana”, mentioneaza Ela Craciun in cartea sa.

“9 luni fara griji” este prima carte despre sarcina a unui blogger din Romania. Volumul este scris avand la baza experienta vedetei TV de mama a trei copii si este sustinut de informatiile medicilor si ale specialistilor care le vor fi de ajutor, ca baza de informatie, viitorilor parinti.

 

mai 30th, 2019 by Dudau Cristina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate