5 bauturi de care trebuie sa te feresti daca vrei sa slabesti

5 bauturi de care trebuie sa te feresti daca vrei sa slabestiAtunci cand am decis ca vrem sa dam jos cateva kilograme, trebuie sa fim atenti la detalii care ne pot sabota eforturile. In procesul de slabire, anumite bauturi pe care le consumam frecvent se pot dovedi adevarati inamici. Iata care sunt acestea si de ce este indicat sa le evitam atunci cand vrem sa slabim, conform recomandarilor unui nutritionist celebru.

Nutritionistul american Karen Ansel, autoare a cartii „Healing Superfoods for Anti-Aging: Stay Younger, Live Longer‟ (Superalimente vindecatoare anti-imbatranire: ramai tanara, traieste mai mult), avertizeaza ca, fara sa realizam, acumulam sute de calorii doar din consumul acestor bauturi aparent inofensive.

In primul rand, atunci cand vrem sa slabim trebuie sa tinem cont de faptul ca este mai bine sa ne luam caloriile din alimentele solide decat din cele lichide, si asta si numai pentru simplul fapt ca primele ne ofera senzatia de satietate pentru mai mult timp.

Bauturi care contin cofeina

Bauturile pe baza de cofeina, mai ales cele care au tot felul de ingrediente adaugate, cum sunt frappe, mocha, latte, trebuie eliminate, bineinteles. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa renuntam cu totul la astfel de bauturi, ci doar ca este bine sa le adaptam noului regim de viata. Alege-ti o cafea neagra cu un strop de lapte integral. Daca nu puteti sa beti cafeaua neindulcita, atunci limitati-va la un singur pliculet de zahar, nu mai mult. Aveti grija, totusi, daca beti trei cesti de cafea pe zi cu tot atatea plicuri de zahar, poate ar fi mai bine sa reduceti numarul de cesti zilnice sau sa optati pentru un indulcitor, care are 0 calorii.

Lapte degresat5 bauturi de care trebuie sa te feresti daca vrei sa slabesti

Studii recente au indicat faptul ca persoanele care consuma in mod regulat lapte degresat sau cu 0 grasimi, au tendinta sa castige mai mult in greutate decat cele care beau lapte integral, neindulcit. Un studiu publicat in Jurnalul Asociatiei Medicale Americane a aratat ca laptele degresat contine o cantitate mare de zahar si creste riscul aparitiei obezitatii. O cana de lapte cu 2% grasime, de exemplu, contine 12,3 grame de zahar, mai mult decat o cana de unt de arahide si la fel de mult ca un biscuit de ciocolata.

6 diete extreme, cu bune si cu rele

Laptele degresat poate fi inlocuit cu lapte de nuci neindulcit si fara arome, de exemplu. O cana de lapte de migdale are numai 40 de calorii, mai putin de 1 gram de zahar si jumatate din cantitatea de calciu recomandata zilnic. Important este ca toti acesti inlocuitori pentru laptele degresat sa nu contina zahar. Cea mai buna alegere este ca atunci cand sunteti la dieta sa beti lapte integral. Acestea reprezinta o sursa buna de calciu, care ajuta organismul sa arda mult mai eficient grasimile.

Ceaiuri din comert

Aproape toate tipurile de ceaiuri preindulcite pe care le gasim in comert sau la restaurante trebuie eliminate pentru a reusi sa slabim eficient. Pare o bautura racoritoare destul de usoara, dar de regula acest tip de ceai contine atat de mult zahar incat ati putea sa beti la fel de bine si sucuri acidulate. O sticla de 0.5 ml poate sa contina 175 de calorii si 11 lingurite de zahar. Daca totusi vreti sa beti ceaiuri din comert, atunci alegeti dintre cele cu indulcitori sau, si mai bine, fara zahar si fara indulcitori. Bineinteles, ideal este sa va preparati ceaiurile acasa, in care sa adaugati zeama de lamaie ca sa le oferiti o aroma placuta, mai putin amaruie.

Gustari sanatoase sub 150 de calorii

Sucuri de fructe

Sucurile naturale sunt delicioase si de multe ori ne amagim ca vom slabi daca includem in regimul de viata astfel de lichide obtinute din fructe proaspete. Numai ca sucurile naturale sunt pline de zaharuri. Un pahar de suc natural de struguri, de exemplu, contine aproximativ 9 lingurite de zahar, unul de suc de portocale inglobeaza 6 lingurite de zahar, iar un pahar cu suc natural de mere contine 7 lingurite. Zaharul din sucurile naturale este digerat extrem de rapid, pentru ca astfel de bauturi nu contin grasimi sau proteine, pentru a incetini procesul. Prin umare, aceasta reducere rapida si drastica a nivelului de zahar din sange te face sa tanjesti dupa zahar si carbohidrati. Nu in ultimul rand, pentru ca avem tendinta sa consumam sucuri de fructe si atunci cand nu ne este foame, toate caloriile in plus se depun sub forma de grasime.

5 bauturi de care trebuie sa te feresti daca vrei sa slabestiCe-i drept, avantajul sucului natural este ca, spre deosebire de un suc acidulat, contine numai zaharuri naturale, plus o cantitate mica de fibre. Limitati consumul de suc natural la o jumatate de pahar pe zi, iar pentru a preveni pofta de zahar savurati o mana de nuci bogate in proteine.

Bauturi energizante

Daca ai un stil de viata echilibrat din punct de vedere alimentar, te odihnesti suficient si faci sport, nu ar trebui sa simti nevoia de a consuma bauturi enegizante. Acestea contin cofeina, stimulent natural intalnit in cafea sau ceai. O doza de 250 ml contine, in medie, 80 de miligrame de cofeina, in conditiile in care un espresso poate avea intre 40 si 75 de miligrame, iar 250 de ml de cola contin cam 24 de miligrame.

Cum sa traiesti mai mult: marturiile celor mai batrani oameni din lume

Un alt ingredient este taurina, un aminoacid produs de organismul animal si uman, care se gaseste in bila, in tesutul pulmonar si in muschi. Taurina continuta de bauturile energizante este produsa sintetic, iar cantitatea in care este intalnita nu prezinta niciun risc, conform Autoritatii Europene pentru Siguranta Alimentara (AESA), cu conditia sa nu se consume mai multe doze de energizant zilnic si, mai ales, sa nu fie combinata cu alcool. Glucuronolactona este o alta substanta care se gaseste in corpul uman, fiind adaugata in compozitia energizantelor cu scopul de a detoxifia organismul. Ingerata in cantitati rezonabile, nu au fost descoperite efecte negative ale glucuronolactonei asupra organismului.

Descopera aici alimentele sanatoase care pot deveni periculoase!

Text: Oana Baltoc