Reguli de vara pentru o digestie usoara

Sanatatea sistemului digestiv inseamna o stare generala buna. Este important sa mancam ce si cum trebuie, sa evitam pe cat posibil alimentele procesate, pe scurt… sa urmam cateva reguli de bun simt. Daca in sezonul rece organismul simte si nevoia de mancaruri mai grase, vara, caldura de afara, umezeala si alimentele nepotrivite ne pot da „batai de cap” sau de… stomac.

Problemele digestive sunt mai frecvente in sezonul cald, mai frecvente fiind si toxiinfectiile alimentare. Trebuie sa fim mai atenti decat de obicei si, in acelasi timp, trebuie sa profitam de tot ceea ce are vara de oferit din punct de vedere alimentar.

Hidrateaza-te corespunzator!

Prima regula este sa bei cat mai multe lichide, deoarece din cauza transpiratiei organismul pierde apa. Mare atentie la sucurile carbogazoase, la consumul de cafea, ceai negru si alcool care deshidrateaza organismul in loc sa-l hidrateze. Opteaza pentru apa plata in care poti pune o felie de lamaie sau iti poti prepara o bautura racoritoare cu un gust placut, adaugand felii de castravete, fructe de padure etc.

Consuma fructe si legume!

Legumele si fructele contin apa, asa ca le poti combina, le poti consuma alaturi de carne pregatita pe gratar, poti face sucuri sau alte preparate usoare. Rosiile, castravetii, ardeii, merele, nectarinele, capsunele, pepenele rosu, fructele de padure sunt alimente bogate in apa, pe care le gasim cu usurinta in acest sezon. De asemenea, unele condimente pot stimula digestia: coriandrul, ghimbirul, cardamomul, turmericul, menta, reducand balonarea si avand proprietati antiinflamatoare.

Fibrele sunt esentiale

Consumul de fibre este esential pentru sanatatea tractului digestiv. Include in dieta ta cerealele integrale si alte alimente care contin fibre: avocado, banane, smochine, seminte de chia, seminte de susan, de canepa, psyllium, nuci si evita alimentele care pot duce la aparitia balonarii precum varza, fasolea, conopida, mazarea.

Mananca mai putin si mai des!

Nu-ti chinui stomacul cu mese grele, preparate grase, alimente procesate, carbohidrati rafinati. Nu manca doar atunci cand iti amintesti sau seara, foarte tarziu, cand ajungi acasa, ci mananca mai putin si la intervale mai scurte, vei domoli senzatia de foame si nu vei da iama-n frigider. Mananca supe reci, carne slaba preparata pe gratar, gustari alcatuite din fructe de sezon, nuci, seminte etc.

Fa miscare in mod regulat!

Exercitiile practicate zilnic sunt foarte importante pentru mentinerea unei digestii bune si pentru a nu incetini activitatea sistemului digestiv. Este indicat sa faci miscare cand nu ai stomacul plin: fie inainte de masa, fie la 2-3 ore dupa ce ai luat masa, in functie de cat de bogata a fost aceasta. Inotul este un sport pe care-l poti practica vara, insa evita soarele dupa-amiezii.

Suplimente care contin enzime

Cand alimentele nu sunt corect digerate te poti confrunta cu simptome precum balonarea, arsurile, indigestia, constipatia, diareea, durerile de cap. Enzimele digestive accelereaza procesul de digestie, contribuind la reducerea simptomelor de balonare. Exista mai multe tipuri de enzime si se poate apela si la suplimentele care le contin.

Farmacistii Catena recomanda Kalma Gas impotriva meteorismului intestinal si flatulentei excesive. Contine carbune natural activ, menta si ulei esential de fenicul, ingrediente cu rol in imbunatatirea digestiei si a absorbtiei aerului in abdomen. Mai multe detalii despre produs gasiti AICI!

Text: Ruxandra Dumitrescu/ Consultant: Dr. Mihaela Posea, medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice, Clinica Smart Nutrition (www.clinicasmartnutrition.ro)

iunie 20th, 2018 by tonica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate