Trateaza-ti depresia de toamna mancand sanatos

Trateaza-ti depresia de toamna mancand sanatosStilul de viata si alimentatia sunt instrumente simple, dar puternice in tratarea depresiei. Uneori, acestea ar putea fi tot de ce ai nevoie in lupta cu aceasta afectiune. Dat fiind ca depresia ii pandeste pe cei hipersensibili in sezonul de toamna, ne-am gandit sa intocmim pentru acestia o lista cu alimentele care tin depresia la distanta in acest sezon. Bon Appétit!

Alimentatia: o parte esentiala a tratamentului impotriva depresiei

Alimentatia este importanta pentru sanatate, atat pentru cea fizica, dar si pentru cea mentala. Mesele mici, echilibrate, luate pe tot parcursul zilei te vor ajuta sa-ti pastrezi energia si sa nu mai ai schimbari bruste de dispozitie. Depresia de toamna este cauzata de dereglarea ceasului biologic intern, ca urmare a scurtarii zilelor si scaderii luminii solare. Mai mult de atat, vremea mohorata ?i intunecata, frigul ?i ploaia reu?esc sa te deprime instantaneu, oricat de optimist ai fi de felul tau.

  • Acizii grasi Omega-3

  • De ce sunt esentiali in alimentatia de toamna? Ei bine, creierul nostru este format din aproximativ 60% grasime si, conform specialistilor, acest procent nu este suficient pentru a satisface cerintele creierului nostru sau starea noastra de spirit. Asadar, consumul insuficient de acizi grasi Omega-3 acizi grasi este asociat cu depresia si cu starile proaste.

  • Nucile – aceste fructe mici, dar cu valori nutritionale semnificative, lupta eficient impotriva depresiei. Bogate in acizi grasi Omega-3, nucile sunt extrem de benefice bunei functionari a creierului nostru. Dat fiind ca persoanele predispuse la depresie au un nivel scazut de Omega-3, consumul regulat de nuci reduce depresia si induce o stare de liniste.
  • Pestele este o sursa importanta de Omega 3. Este dovedit stiintific ca persoanele care consuma peste `n mod regulat prezinta un risc de aparitie a depresiei mult mai mic comparativ cu cele care nu consuma.

  • Vitamina D ne ajuta sa avem o stare de spirit foarte buna, pentru ca ajuta la stimularea serotoninei, a melatoninei si a dopaminei (neurotransmitatori aflati `n creier). Adesea, persoanele cu deficit de vitamina D sunt mai predispuse la depresie. Pentru ca stim ca lumina soarelui este o sursa excelenta de vitamina D, dar si pentru ca stim ca toamna nu este intotdeauna dispusa sa ne ofere mai multe zile insorite, iata ce poti consuma pentru a suplini lipsa soarelui:

 

Oua si produse lactate. Daca nu esti vegetariana, sansele ca cele mai multe deserturi de toamna (si unele feluri de mancare principale) sa includa oua si produse lactate sunt destul de mici. Vestea buna pentru vegani este ca pot obtine necesarul de vitamina D si din laptele de soia. De asemenea, consumul unui ou fiert pe zi iti va asigura o doza de vitamina D care creste cantitatea de serotonina din creier si genereaza o buna stare de spirit.

 

Alimente de sezon

 

Atunci cand temperatura scade, organismul are nevoie de mai multe calorii, dar si de minerale, vitamine, antioxidanti si substante energizante care sa-i satisfaca necesitatile metabolice.

–   Dovleacul de toamna in afara faptului ca dovleacul de toamna este bogat in vitaminele C, E, A, `n potasiu, magneziu si fibre, acesta are si proprietati calmante, care fac din depresie o amintire.

Varza – aceasta leguma cu frunzele verzi este un adevarat izvor de sanatate, fiind bogata in vitaminele K, A si C si alte elemente nutritive care tin depresia la distanta.

–  Sfecla rosie consumul de sfecla rosie combate anemia si oboseala. Mai mult de atat, cele mai recente cercetari in domeniu au constatat ca sfecla rosie are puterea de a controla starea de spirit, datorita continutului de betaina, despre care se stie ca relaxeaza mintea si amelioreaza simptomele depresiei.

 

Somnul influenteaza pozitiv starea de spirit. Privarea de somn exacerbeaza iritabilitatea si duce la aparitia tristetei si a oboselii. Asigura-te ca dormi suficient in fiecare noapte (7-9 ore).

 

Retelele sociale reduc izolarea, un factor de risc important pentru depresie. Ramai conectata permanent cu prietenii si familia sau ia in considerare aderarea la o clasa sau la un grup. Voluntariatul este un mod minunat de a obtine sprijin social si de a-i ajuta si pe altii care se afla in aceeasi situatie ca a ta.

 

No stress! Fa schimbari in viata ta care sa te ajute sa gestionezi nivelul de stress! Prea mult stres duce la depresie si te supune unui risc major de aparitie a depresiei si pe viitor. Gaseste modalitati de a minimiza impactul activitatilor care te streseaza!

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *