7 riscuri la care te supui daca dormi prea mult

 

7 riscuri la care te supui daca dormi prea mult

Nevoia de somn este normala si este esentiala pentru buna functionare a organismului. Uneori se intampla insa sa simti nevoia sa dormi prea mult, iar in spatele starii de somnolenta accentuata se pot ascunde probleme serioase de sanatate.

Necesarul minim de somn difera de la o persoana la alta si este influentat de varsta, nivelul de activitate, starea generala de sanatate si de obiceiurile zilnice. In medie, un adult are nevoie de 7-9 ore de somn si mai mult doar daca traverseaza o perioada de recuperare dupa o boala sau o operatie. Oricine doarme mai mult de 11 ore se supune riscului aparitiei anumitor probleme serioase de sanatate, detaliate in continuare.

1) Femeile care dorm mai mult de noua ore pe noapte pot intampina dificultati atunci cand vor sa ramana insarcinate, deoarece somnul are un impact direct asupra secretiei de hormoni, a ciclului menstrual si a ritmului circadian.

2) Persoanele care dorm mai mult de noua ore pe noapte prezinta un risc cu 50% mai mare de a dezvolta diabet, potrivit unui studiu international realizat pe un esantion ce a inclus 9.000 de persoane.

3) Cei care dorm prea mult se supun riscului de aparitie a obezitatii, avand cu peste 20% sanse sa dezvolte aceasta afectiune, potrivit unui studiu care a analizat efectele somnului asupra greutatii umane.

4) Oamenii care dorm, in medie, mai mult de zece ore pe noapte pot prezenta un risc mai mare de atac de cord si boli cardiovasculare in comparatie cu cei care dorm sapte ore pe noapte, femeile cu probleme cardiovasculare fiind in mod deosebit in pericol, potrivit specialistilor.

5) Un program de somn foarte prelungit poate cauza depresie, intrucat ii determina pe oameni sa fie mai putin activi si micsoreaza sansele eliberarii endorfinelor – substantele produse de creier responsabile cu fericirea.

6) S-a demonstrat stiintific ca oamenii care dorm prea mult, dar si cei care dorm prea putin au o rata de mortalitate mai mare si prezinta un risc crescut cu pana la 30% de aparitie a unei morti premature.

7) Starea memoriei, concentrarea si luarea deciziilor pot fi si ele afectate atunci cand o persoana doarme prea mult, lucru constatat de specialisti in special la persoanele varstnice (cu varsta cuprinsa intre 65 si 89 de ani).

More is less…

Specialistii sunt de parere ca pentru un individ prea mult somn poate fi de trei ori mai periculos decat prea putin. Un somn de calitate se caracterizeaza prin echilibru, corpului uman placandu-i  rutina. Dormitul prea mult a fost asociat, de asemenea, cu disfunctii ale tiroidei si ale rinichilor, boli hepatice, dementa sau imunitate slabita si poate fi oricand un semnal de alarma pentru tine si pentru sanatatea ta.

Rutina esentiala

Pentru a putea beneficia de o cantitate optima de somn, trebuie sa iti stabilesti o anumita rutina pe care sa o urmezi zilnic. Incearca sa te culci si sa te trezesti in fiecare zi la aceeasi ora, sa elimini din camera in care dormi luminile si ecranele. De asemenea, creeaza-ti conditii optime pentru un somn de calitate cum ar fi o patura usoara sau un dormitor vopsit in nuante albastru-pastel, 58% dintre oamenii care dorm intr-o astfel de camera declarand ca se trezesc fericiti.

 

Text Arabela Boboc

 

mai 28th, 2019 by tonica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate