Epuizarea la locul de munca – ce este si cum o evitam? (II)

Pentru a evita sa ajungem la sindromul Burnout, dar si pentru a ne creste productivitatea la birou, este important sa ne controlam emotiile negative, sa ne evaluam cu sinceritate obiectivele pe termen mediu si lung si sa invatam sa comunicam eficient.

 

Cum ne gestionam eficient emotiile?

“Daca tinem in noi fustrarile pe care le avem la locul de munca si ne este teama sa le comunicam, teama aceasta va duce la anxietate si pana la urma la aceasta imbolnavire de sindromul Burnout. “ (Marian Enache)

“Pentru asta trebuie sa stiu sa imi indrept atentia catre mine, pentru ca in jurul nostru sunt oameni care nu ne plac pur si simplu sau care sunt rai. Importanta este insa reactia mea.” (Ligia Moise) In loc sa ne ducem sa ne certam cu un om care ne-a suparat si sa ii adresam injurii, ii putem vorbi frumos si ii putem descrie cum ne-a facut sa ne simtim. Acesta este un mod de comunicare eficient.

“Este de preferat sa nu lasam sa treaca asa pur si simplu ceeea ce ni se intampla mai putin bun in viata. In momentul in care a trecut si am un strop de liniste, trebuie sa inteleg de ce mi s-a intamplat. Este bine sa nu treaca degeaba, pentru ca nimic nu este la intamplare.” (Ligia Moise)

 

Cursuri practice de dezvoltare personala

Daca vrei sa aprofundezi aceasta tema si vrei sa afli care sunt tehnicile prin care iti poti controla emotiile negative, iti recomandam sa mergi la cursul sustinut de Ligia Moise si Marian Enache, „Managementul emoțiilor in context socio-profesional” care va avea loc in perioada 13-15 februarie, la Galeriile BMR. Mai multe informații despre eveniment gasiti pe pagina de Facebook: O experienta premium de dezvoltare personala.

“Eu am lucrat foarte mult in corporatii si m-am simtit epuizat, am avut o cadere la un moment dat. Si stiu foarte bine, ceea ce vorbim nu este doar din carti, este inclusiv din perspectiva personala. Esti prins intr-un angrenaj din care ti-e frica sa iesi si caruia nu i te opui. Dar secretul este tocmai sa iti asumi ca trebuie sa te opresti, sa respiri, si acest respirat inseamna inclusiv sa iti reevaluezi obiectivele pe termen mediu si lung, sa fii sigur de exemplu ca vrei sa obtii in 3 ani casa si masina, ceea ce inseamna ca iti iei un credit de la banca pentru a carui plata trebuie sa faci absolut orice, pentru ca vrei sa pastrezi bunurile achizitionate. Si s-ar putea ca dupa 2-3 ani de cand ai inceput sa platesti creditul sa iti dai seama ca este mult prea mult si ca te-ai pacalit sau nu ti-ai evaluat cu maturitate posibilitatile sau eforturile la care te inhami ca sa ai un anumit standard de viata.” (Marian Enache)

“Ce ne-am propus noi cu acest curs este sa invatam oamenii sa isi identifice cu adevarat emotiile si sa le poata comunica social acceptat. Putem invata sa ne recunoastem cu adevarat emotia pe care o traim, sa ii dam un nume, nu sa ramana un lucrur mare si urat, care vine peste noi si ne blocheaza.” (Ligia Moise)

 

Text: Bianca Badescu

Nota pentru articolul «Epuizarea la locul de munca – ce este si cum o evitam? (II)»:5.00/ 5 (2 voturi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *