6 deficiente nutritionale care te imping in depresie

Stiai ca deficientele nutritionale stau in spatele numeroaselor dezechilibre emotionale si chiar la baza depresiei? Daca pana acum cativa ani s-a crezut ca depresia este indusa doar de starile emotionale si nu i s-a acordat o importanta adecvata, iata, ca astazi este considerata o problema de sanatate grava ce poate afecta intreg organismul. S-a constatat ca depresia apare cu precadere in randul populatiei de la oras si mai ales in tarile dezvoltate.

Depresia este o tulburare de dispozitie caracterizata prin aparitia sentimentelor de tristete, melancolie, anxietate, iritabilitate si, in special, prin pierderea interesului fata de activitatile zilnice. Netratata, depresia poate afecta stilul de viata si poate impinge chiar la sinucidere. Iata care sunt carentele alimentare care stau la baza aparitiei depresiei!

Alimente recomandate contra depresiei

Deficitul de acizii grasi Omega-3

Acizii grasi Omega-3 joaca un rol important in dezvoltarea si buna functionare a sistemului nervos central, prin urmare, aduc beneficii si sanatatii emotionale. De asemenea, echilibreaza secretarea substantelor chimice in creier si contribuie la prevenirea imbatranirii premature a celulei nervoase. Acizii grasi Omega-3 sunt recomandati ca parte a tratamentului pentru depresie deoarece au capacitatea de a creste secretia de serotonina, hormonul fericirii, si de a reduce la minim secretia de cortizol. Acestia pot fi asimilati din peste, fructe de mare, uleiuri vegetale, spanac, nuci, seminte si leguminoase uscate.

Simptomele instalarii depresiei

Carenta de Vitamina D

Lipsa vitaminei D din organism nu numai ca afecteaza sistemul osos si creste riscul de osteoporoza, dar poate induce si stari depresive si chiar dementa. Aceasta contribuie eficient la secretarea serotoninei si astfel minimizeaza riscul aparitiei dezechilibrelor emotionale si, in plus, este importanta in sustinerea sistemului imunitar. Vitamina D este sintetizata in prezenta razelor solare, insa, poate fi asimilata si din oua, lactate, somon, pastrav, cereale fortificate, ciuperci Portobello si Maitake.

Melancolie sau depresie. Care este diferenta?

Deficitul de Zinc

Zincul este un alt micronutrient care contribuie la buna functionare a sistemului nervos prin stimularea unor functii neuronale si reglarea emotiilor. De asemenea, acesta este implicat in peste 250 de procese biochimice independente care stau la baza functionarii organelor majore. Alimentele bogate in zinc sunt carnea rosie, ouale, fructele de mare, crealele integrale, nucile, leguminoasele si chiar lactatele organice.

Anxietatea. Cand ar trebui sa ne ingrijoreze?

Carenta de Magneziu

Din pacate pentru noi, magneziul este unul dintre mineralele cel mai greu absorbit de organism si se estimeaza ca foarte multe boli psihice si fizice sunt legate de deficienta sa in corp. Magneziul creste productia de serotonina si dopamina si scade cortizolul si se gaseste in alge, avocado, migdale, banane, fasole, seminte de dovleac, cereale integrale, si in legume cu frunze verzi.

9 sfaturi pentru a deveni o persoana optimista

Lipsa de Fier

Deficitul de fier din organism conduce la aparitia starilor anemice, a tulburarilor depresive si sta la baza oboselii mentale si a confuziei mentale, fiind o componenta esentiala in dezvoltarea si functionarea cognitiva si senzoriomotoare. Fierul sustine sistemul imunitar, contribuie la cresterea numarului de celule rosii, participa la oxigenarea sangelui si se poate asimila din carne rosie, ficat, oua, cereale integrale, soia, spanac, urzica, broccoli, fasole, legume verzi, sfecla, rodie si unt de arahide.

Tehnici de gandire pozitiva: terapia cognitiv-comportamentala

Deficitul de Seleniu

Seleniul este un mineral care contribuie la buna functionare a creierului dar si a glandei tiroide, implicata si ea in mentinerea sanatatii mintale. Are efect antioxidant si regenerant si se gaseste in carnea slaba, fasole, mazare, oua, fructe de mare, ceapa, ciuperci, peste, seminte de floarea soarelui.

Daca te confrunti cu stari depresive, iata cateva metode eficiente pentru a le combate! Click aici!

Text: Madalina Manole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *